Εκπαιδευτικές εκδρομές

Οικολογικές Αίθουσες Προβολών, Γιγαντοοθόνες. Αίθουσα Υπολογιστών Ασύρματο Ιντερνετ, Σχεδιαστήριο (Ploter Φ/κά εκτ/τές κλπ), Βιβλιοθήκη, Εργαστήριο μικροναυπιγικής, προσομοιωτές, άφθονο εκπαιδευτικό υλικό και ένα απόλυτα ελεγχόμενο οικολογικό και προσπελάσιμο περιβάλλον 6 στρεμμάτων, στην καρδιά του Πηλίου, 500 μέτρα από τον οικισμό της Αφήσσου, θα σας καταπλήξουν, ενώ οι συνεργάτες μας θα σας απελευθερώσουν από ευθύνες και άγχη θα σας επιτρέψουν να συνδυάσετε την μαθητική εκδρομή με τη δική σας ανασυγκρότηση

Εκπαιδευτικές εκδρομές
Από το 2008 περισσότεροι από 2000 Μαθητές και 400 καθηγητές από όλη την Ελλάδα, υλοποίησαν μέρος των Περιβαλλοντικών τους προγραμμάτων, συνδυαστικά με τη σχολική τους εκδρομή, στο Αργοναυτικό Πάρκο.

Πιλοτικά εργαστήρια για το θαλάσσιο οικοσύστημα, θεματικές επισκέψεις και εργασίες πεδίου αλλά και διαθεματικές δραστηριότητες, απελευθερώνουν τη φαντασία και τη δημιουργικότητά των μαθητών σε ένα μοναδικό φυσικό περιβάλλον, σχεδιασμένο να υποστηρίξει τον καθηγητή στους στόχους του.

Το Αργοναυτικό Πάρκο είναι ίσως το καλλίτερο μετά το σχολείο εργαλείο για τον καθηγητή, που θέλει να εμπλουτίσει το μάθημά του με Βιωματική εμπειρία. (πειράματα, ασκήσεις σε προσομοιωτές Η/Υ, RC αλλά και πραγματικά σκαφάκια όπου οι μαθητές ασκούνται σε πραγματικές δεξιότητες χειρισμών σύμφωνα με το πρόγραμμα της RYA της VDS, και της VDWS,).

S1. Προσομοιωτής RC / Εικονική Πλοήγηση (20 μαθητές / 50΄)
Οι ομάδες θα διδαχθούν στο Αργοναυτικό Πάρκο μέσα από ένα παιχνίδι τηλεκατευθυνόμενης Ιστιοπλοΐας σε προσομοιωτή (πισίνα με τεχνητό αέρα) τις βασικές αρχές υδροδυναμικής και αεροδυναμικής. Πως ο αέρας και τα ρεύματα έλκουν υπό ορισμένες συνθήκες την Ύλη, την σχέση του ανέμου με την θερμοκρασία του περιβάλλοντος και την ισορροπία του οικοσυστήματος, και πως όλα αυτά μαζί αλληλεπιδρούν στην εξέλιξη μας.
Ταυτόχρονα οι μαθητές κατανοούν και αναπτύσσουν δεξιότητες στην Ιστιοπλοΐα! Τον τρόπο να διαχειρίζονται την αιολική Ενέργεια, για κίνηση και όχι μόνο… και βρίσκονται ακόμη στη στεριά!
Η Εκπαίδευση γίνεται σε προσομοιωτές και με εξοπλισμό που στην Ελλάδα υπάρχουν μόνο στο Αργοναυτικό Πάρκο.
Μαθαίνουμε τις αρχές της ιστιοπλοΐας:
o Πως πλέει ένα ιστιοπλοϊκό σκάφος – Πορεία – Τακ
o Ξεκινώ-σταματώ
o Από πού φυσάει…
o Τηλεκατευθυνόμενη ιστιοπλοΐα.

S2. Το Θαλάσσιο Οικοσύστημα
Οι κλιματικές αλλαγές δεν είναι ο μοναδικός παράγοντας που ασκεί πίεση στις ευρωπαϊκές ακτές. Η αλιεία, ο τουρισμός, η παραγωγή ενέργειας και άλλες δραστηριότητες μπορούν να προκαλέσουν ζημιές στις θάλασσές μας αν δεν γίνουν αντικείμενο ορθής διαχείρισης. Οι επιπτώσεις των κλιματικών αλλαγών και των εντατικών ανθρώπινων δραστηριοτήτων είναι συχνά αλληλένδετες και οφείλουμε να αντιμετωπίσουμε αυτούς τους δύο παράγοντες μαζί για να προστατεύσουμε τις θάλασσές μας.
Το πρόγραμμα εστιάζει στο να γίνουν αντιληπτοί και κατανοητοί οι βασικοί παράγοντες ισορροπίας του Παράκτιου Οικοσυστήματος

S3. Πειράματα μέτρησης τοξικότητας με τα οστρακόδερμα Artemia franciscana
Το πείραμα σχεδιάστηκε από το ¨Εργαστήριο Γεωγραφικών Ερευνών και Περιβαλλοντικού Σχεδιασμού¨ του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας και εκτελέστηκε με μεγάλη επιτυχία από 2000 μαθητές.

Στόχος των πειραμάτων μέτρησης τοξικότητας είναι να προσδιορίσουν την επίδραση κάποιας χημικής ουσίας ή ενός μίγματος χημικών ουσιών ή ενός δείγματος στην επιβίωση ή το ρυθμό ανάπτυξης ζωντανών οργανισμών. Για την εκτίμηση της οικολογικής ποιότητας  θαλασσινού νερού ή τη μέτρηση τοξικότητας ουσιών σε θαλασσινό νερό χρησιμοποιείται συχνά η Artemia franciscana. Η A. franciscana είναι οστρακόδερμο του θαλασσινού νερού που απαντάται στα περισσότερα θαλάσσια οικοσυστήματα. Επίσης, πλεονέκτημα της A. franciscana για τα πειράματα μέτρησης τοξικότητας, αποτελεί το γεγονός ότι οι οργανισμοί διατίθενται σε κύστεις από της οποίες προκύπτουν με επώαση τα νεογνά, χωρίς να απαιτείται η συνεχής καλλιέργεια των οργανισμών. Τα πειράματα περιλαμβάνουν έναν μάρτυρα (control) και πέντε συγκεντρώσεις ή αραιώσεις για τον προσδιορισμό της συγκέντρωσης ή της αραίωσης που προκαλεί 50 % θνησιμότητα στην A. franciscana μετά από 24 h. Τα αποτελέσματα εκφράζονται ως LC50 (συγκέντρωση δείγματος που προκαλεί 50 % θανάτωση, Lethality).

S4. Παράκτιες Παρεμβάσεις
Το Θέμα του Εργαστηρίου είναι οι ανθρωπογενείς παρεμβάσεις και το Παράκτιο Περιβάλλον¨. Η αποτίμηση ενός εγκαταλελειμμένου διαβρωμένου και επιχωμένου μικρού Λιμένα, σε ένα Παραδοσιακό οικισμό του Πηλίου - στον Παγασητικό Κόλπο - , η αναγνώριση του ευρύτερου Παράκτιου μικροκλίματος, η φωτογράφηση και καταγραφή (Φύκια, Καλαμιώνες, Βράχοι κλπ), η εργασία πάνω στο κυματικό κλίμα της περιοχής, η αξιολόγηση των προσδοκιών της τοπικής κοινωνίας και του Τουρισμού για την αξιοποίηση του λιμένα, οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις που έπονται αντίστοιχων παρεμβάσεων, και τα μέτρα προστασίας και ισορροπίας που πρέπει να ληφθούν είναι το Θέμα των Μαθητών.

(Έδαφος, Αέρας, Νερά, Χλωρίδα, Πανίδα, Φυσικοί Πόροι, μεταφορές Κυκλοφορία, Κοινή Ωφέλεια, Αισθητική.)

S4.1 Μελέτη φυσικών και χημικών παραμέτρων του υδατικού οικοσυστήματος
Στόχοι –δεξιότητες:
Χειρισμός οργάνων
Δειγματοληψία
Σύγκριση δεδομένων
Ερμηνεία δεδομένων
Συσχέτιση δεδομένων

Υλικά: Μπλοκ, μολύβια, φωτοτυπίες των φύλλων εργασίας, θερμόμετρο, φορητό πεχάμετρο ή πεχαμετρικό χαρτί

Φύλλο εργασίας: Μέτρηση θερμοκρασίας του νερού
Μετράμε τη θερμοκρασία του νερού σε 5-6 θέσεις της μελετώμενης περιοχής.

S4.2 Μελέτη βιολογικών παραμέτρων. Καταγραφή βιοποικιλότητας (δέντρων-θάμνων) της παράκτιας περιοχής
Υλικά: Μέτρο ή μετροταινία, χάρακας, ένας πάσσαλος, σκοινί μήκους πέντε μέτρων, χαρτί, σελοτέιπ, φωτοτυπίες των φύλλων εργασίας

Καταγράφουμε τα δέντρα και τους θάμνους είτε με απ΄ ευθείας καταμέτρηση των δέντρων και των θάμνων (πλήθος, είδος, αριθμός ανά είδος, ύψος δέντρων), είτε με τυχαία επιλογή περιοχών.
Καταγράφονται τα επικρατέστερα είδη δέντρων και θάμνων της περιοχής.
Μπορεί να μετρηθεί το ύψος των δέντρων σε μερικούς κύκλους και να υπολογιστεί το μέσο ύψος των δέντρων της περιοχής.

W1. Άνεμος, κινούμενος αέρας Άνεμος που ρέει
o Βάλτε φρένο στο άνεμο
o Μια ανάσα ανέμου
o Βρείτε την διεύθυνση και την ένταση
o Κλιμακα  Μποφώρ
o Χοάνη ανέμου
o Δημιουργήστε αύρα
o Θαλάσσια και απόγειος  αύρα
o Καταβατικός και Αναβατικός άνεμος
o Αέριες μάζες και ιδιότητες του
o Υψηλή και χαμηλή  ατμοσφαιρικήπίεση
o Βουνά και κιολάδες….αέρα
o Αεροχείμαροι
Με τα πειράματα του εργαστηρίου  αναδεικνύεται η στενή σχέση ανέμου και κίνησης. Οι εκπαιδευόμενοι θα οικειωθούν το ανάλογο λεξιλόγιο.
Θα εξασκηθούν στην παρατήρηση, καταγραφή και αξιολόγηση φαινομένων
Θα ασκηθούν  στην ομαδική αναζήτηση πληροφοριών, στην σύνθεση δεδομένων και στην εξαγωγή συμπερασμάτων .Θ α αναπτύξουν δεξιότητες στην διερεύνηση αιτίων διαφόρων καταστάσεων και εφαρμογή σε πρακτικό επίπεδο.
Θα βιώσουν καταστάσεις μέσω χρήσης ειδικού ιστιοπλοϊκού εξοπλισμού σε μικροκλίμακα και μακροκλίμακα.
Θα εξοικειωθούν με τα μέρη ιστιοπλοϊκού σκάφους και τις  τεχνικές χειρισμού του με τηλεκατευθυνόμενη ιστιοπλοΐα και την χρήση προσομοιωτών στην στεριά

W2. Άνεμος και η μηχανή του καιρού
o Κάθοδος και άνοδος του αέρα
o Ένα μέτωπο από νερό
o Σχηματίστε ένα ψυχρό μέτωπο
o Καταγράψτε ένα βαρομετρικό
o Βρείτε την θέση της καταιγίδας.
o Καταγράψτε την δύναμη του ανέμου
o Φτιάχνω ένα νέφος
o Μαθαίνω να παρατηρώ τον ουρανό και μετράω την νεφοκάλυψη
o Κατασκευάζω ένα υγρόμετρο & ένα βροχόμετρο
o Καταγράφω τα κλιματικά στοιχεία :Θερμοκρασία, υγρασία, κατεύθυνση και ένταση ανέμου, ύψος βροχόπτωσης, νέφωση χρησιμοποιώντας  τα εργαλεία που κατασκεύασα, των καταμετρητών του μετεωρολογικού σταθμού βάσης, και το Ιντερνετ
Με τα πειράματα του εργαστηρίου   θα γνωρίσουν το ρόλο του ανέμου στην διαμόρφωση του κλίμακος ενός τόπου. Να καταγράφουν τα  αρχεία  μέτρησης των κλιματικών στοιχείων σε αρχεία στον προσωπικό τους υπολογιστή.
Να εξοικειωθούν με διαδικασίες εύρεσης του μικροκλίματος της περιοχής  τους.
Να παρακολουθούν τα όργανα που χρησιμοποιεί η Μετεωρολογική Υπηρεσία από τον μετεωρολογικό σταθμό της βάσης. Να καταγράψουν τις ανθρώπινες παρεμβάσεις που προκαλούν τις κλιματικές αλλαγές. Να καταγράψουν τις συνέπειες εξαιτίας των κλιματικών αλλαγών. Να αξιοποιούν τις πληροφορίες των δελτίων πρόγνωσης του καιρού. Να ευαισθητοποιηθούν στη λήψη μέτρων για την προστασία της ατμόσφαιρας και να προτείνουν λύσεις.

W3. Άνεμος και Ενέργεια
o Κατασκευήοριζόντιου και καθέτου ανεμόμυλου.
o Συγκέντρωση εικόνων ανεμόμυλων μέσω Ιντερνετ στην Ελλάδα και στον κόσμο.
o Σχεδιασμός χάρτη της ελλαδος και αποτύπωση με ειδική ένδειξη τόπων όπου λειτούργησαν ανεμόμυλοι.
o Συγκέντρωση στοιχείων για την χρήση τους και διατύπωση απόψεων για την παρουσία τους στους συγκεκριμένους τόπους.
o Καταγραφή των ενεργειακών αναγκών σε προσωπικό και κοινωνικό επίπεδο.
o Συνδεσμολογία της ΑεροΤουρμπίνας .
o Κατασκευή φτερών Αεροτουρμπίνας από διαφορετικό υλικό, μέγεθος.
o Λειτουργία της αεροτουρμπίνας και παραγωγή Ενέργειας.΄
o Μέτρηση της ενέργειας κάτω από διαφορετικές συνθήκες.
o Καταγραφή των ιδανικών συνθηκών λειτουργίας  της τουρμπίνας.
o Χρήση τα ενέργειας για φόρτιση μπαταριών ηλεκτροκίνητου αυτοκινήτου και σκάφους.
o Χρήση της ενέργειας για ηλεκτροφωτισμό
o Δημιουργία θετικής στάσεως για την αιολική ενέργεια.

W4. Άνεμος και καιρικά φαινόμενα
o Βρείτε την θέση της καταιγίδας
o Πως σχηματίζεται ο κεραυνός
o Συγκέντρωση εικόνων  από διάφορα είδη κεραυνών  μέσω Ιντερνετ ,
o Δημιουργώ τον δικό μου ανεμοστρόβιλο.
o Μια δίνη στο βάζο
o Κυκλώνας μιναιτούρα
o Δημιουργήστε ένα στρόβιλο.
o Δημιουργώ όξινη βροχή
o Καταγραφή αλλαγών κλίματος μέσω Ιντερνετ
o Μετεωρολογικός σταθμός και κλωβός του Στίβενσον.
o Συγκέντρωση πληροφοριών για το παγκόσμιο μετεωρολογικό δίκτυο μέσω Ιντερνετ
o Διαβάσω μετεωρολογικούς χάρτες και μαθαίνω τα σύμβολα του καιρού.
o Τι βλέπουν οι μετεωρολόγοι
o Θα κάνει κρύο ή ζέστη; θα βρέξει;
o Έρχεται καταιγίδα;
·         Να καταγράψουν στοιχεία από τα όργανα που θα κατασκευάσουν, από τα όργανα του τοπικού Μετεωρολογικού Σταθμού Βάσης, κσι σπο το Παγκόσμιο Δίκτυο καιρού.
·         Να δημιουργήσουν ημερολόγια Καιρού
·         Να αξιολογήσουν τα μετεωρολογικά στοιχεία και να κάνουν την δική τους μετεωρολογική πρόβλεψη.
·         Ανάλυση των ακραίων καιρικών φαινομένων και συσχέτιση με την υπερθέρμανση πλανήτη μας.
·         Να  παρουσιάσουν στους συμμαθητές τους ένα προσωπικό μετεωρολογικό δελτίο.
·         Ν α ευαισθητοποιηθούν για την ανάληψη μέτρων για την υπερθέρμανση του πλανήτη.
·         Να αναγνωρίζουν τα σημάδια του καιρού για την προστασία του εαυτού τους.

Θαλάσσια Δραστηριότητα
Η ενότητα εστιάζει σε βασικές γνώσεις για την κατανόηση, την επικοινωνία, και την Ασφάλεια στην Θάλασσα. Δεν γινόμαστε ¨Καπετάνιοι¨, μαθαίνουμε όμως να αναγνωρίζουμε τις Δραστηριότητες, τους Κινδύνους και την σωστή Διαχείριση τους από στεριά ή Θάλασσα. Η Περιβαλλοντική Διάσταση αυτών των δραστηριοτήτων, οι ¨Δέκα χρυσοί Κανόνες¨ που πρέπει σαν Ναυτική Χώρα να γνωρίζουμε και να εφαρμόζουμε στις Θάλασσες μας.

SL 1  Ασφάλεια στη Θάλασσα
Βασικές αρχές ασφαλείας
Παρατήρηση κινδύνων σε θεματικές πινακίδες και φυσικών φαινόμενων τον άνεμο,τα κύματα κλπ..
·         Αναγνώρισε τους Κινδύνους (Η επικοινωνία με τους ναυαγοσώστες).
·         Πάρε συμβουλές (Σήματα)
·         Μάθε το τρόπο να βοηθάς (Τι, Πού, Πότε, Ποιος)
·         Ποτέ μόνος - Πάντα με παρέα ( Πότε, Με ποιόν, Πού)
·         Βασικός εξοπλισμός (Το Περιεχόμενο του ιστιοπλοϊκού σάκου)

SL2 Ναυτοσύνη
Μαθαίνουμε τον εξοπλισμό ενός ιστιοπλοϊκού σκάφους, πώς λέγεται το κάθε τι.
·         Εξοικείωση με ιστιοπλοϊκό εξοπλισμό -To Αρμάτωμα
·         Ανάλογα με την ηλικία αρματώνουμε διαφορετικούς τύπους σκαφών.
Μαθαίνουμε τους ναυτικούς κόμπους και τα έξυπνα κόλπα της ιστιοπλοΐας.

SL3 Τα Πέντε Βασικά με προσωμοιωτές
·         Που καθόμαστε
·         Πώς κινούμαστε
·         Ο ρόλος του τιμονιού
·         Η καρίνα ο ρόλος και η χρησιμότητά της

Συνδυαστικά οι μαθητές θα ασκηθούν σε δεξιότητες που υποβοηθούν την κατανόηση των Αεροδυναμικών, Υδροδυναμικών και Μετεωρολογικών φαινόμενων όπως η Ιστιοπλοΐα κάτω από την καθοδήγηση του Αργοναυτικού Πάρκου και της αντίστοιχης Αργοναυτικής Ακαδημίας (ΑRΥΑ) που υποστηρίζουν το Πρόγραμμα σε Εγκαταστάσεις (Κέντρο Θαλάσσιων και ναυτικών Δραστηριοτήτων), εξοπλισμό εγχειρίδια και Επιστημονικό Δυναμικό.

SL4 Εν Πλώ (Μαθητές από Εξωτερικό)

Επίσκεψη με Virus 1 – 4 (10 μαθητές / 45΄)
Τα παιδιά που το επιθυμούν, θα επισκεφθούν - σε ομάδες των πέντε - με ιστιοπλοϊκά σκάφη τριμαράν (δεν ανατρέπονται) το λιμανάκι από θάλασσα, συνοδεία ενός πιστοποιημένου εκπαιδευτή / σκάφος, των συνοδών, και διασωστικού.

Στα πλαίσια της Θαλάσσιας Επίσκεψης και καταγραφής του Οικοσυστήματος οι μαθητές αναπτύσσουν  Περιβαλλοντική Συνείδηση και Ναυτοσύνη.


Α1. Στα χνάρια των Αργοναυτών 
(Εισήγηση Προγράμματος & Προβολή Ταινίας ΑΡΓΟΥΣ)
Στους Μαθητές θα παρουσιαστεί το Θέμα και το Πρόγραμμα του Πάρκου κατά Δραστηριότητα (Στόχοι και Σκοποί) το διατιθέμενο Υλικό, μια Γεωγραφική και Ιστορική Αναφορά της Περιοχής ( Παγασητικός, Αργοναυτικής Εκστρατεία κλπ) και θα προβληθεί αντίστοιχη Ταινία.

Θα επισημανθούν τα στοιχεία του τοπικού περιβάλλοντος που παρέμειναν αναλλοίωτα στην εξέλιξη του Χρόνου (Άνεμοι, Κυματικό Κλίμα, Θερμικά κλπ.) και πώς η παρατήρησή τους συνδράμει στην σύγχρονη έρευνα(Παραδοσιακή Ναυπηγική, Περιβαλλοντικές Μελέτες κλπ.) και θα γίνει γενική αναφορά στα στοιχεία που πρέπει να αναγνωρίσουν και να εκτιμήσουν οι μαθητές στο Θαλάσσιο Οικοσύστημα τις επόμενες ημέρες και στις παραμέτρους των περιβαλλοντικών επιπτώσεων όπως οι φυσικές (προσάμμωση), οι χημικές (Υγρά Απόβλητα Καϊκιών), οι βιολογικές (Φύκια, Ψάρια κλπ), οι κοινωνικοοικονομικές (Ερήμωση / η εικόνα του Περιβάλλοντος) κλπ.

Επίσης θα δοθεί στους μαθητές ο κανονισμός λειτουργίας και το πρόγραμμα του Κέντρου, Ταυτότητα Μέλους του Προγράμματος, το Υλικό της Εκπαίδευσης και θα γίνει αναγνώριση του Αργοναυτικού Πάρκου.

Κατά την διάρκεια της εφαρμογής του Προγράμματος οι μαθητές στην αίθουσα παρουσιάσεων στο Α.Π. θα συμμετέχουν στο σχεδιασμό ενός Πλάνου εργασίας. Θα αξιολογήσουν τα στοιχεία που θα τους Διατεθούν (Χάρτες, Φωτογραφίες, Σχέδια, μελέτες και Δημοσιεύματα) και θα προσδιορίσουν το πλαίσιο και τον ρόλο των Ομάδων.

Α2. Τεχνολογία Αργοναυτική 
Από το Φεβρουάριο κάθε σχολικής χρονιάς, οι μαθητές της Α΄ Γυμνασίου χειρίζονται εργαλεία, έχουν διδαχτεί την μέθοδο της ¨Ατομικής εργασίας¨ και είναι σε θέση να συμμετέχουν στην κατασκευή Μοντέλων. Οι μαθητές των μεγαλύτερων τάξεων έχουν επίσης αναπτύξει τις αντίστοιχες δεξιότητες και έχουν μάθει να εργάζονται με την μέθοδο της ¨Ομαδικής εργασίας¨.

Το θέμα του εργαστηρίου που εξελίσσεται ομαδικά με τη μέθοδο της ¨Ατομικής εργασίας¨ - αφορά την κατασκευή ενός μοντέλου της ¨Αργούς, αποτελεί τμήμα του τομέα Ναυτικής και θαλάσσιας Επιστήμης και Τεχνολογίας και συνδέεται με το αναλυτικό πρόγραμμα του σχολείου ΑΠΣ και ΔΕΠΣ, ανάλογα την τάξη των μαθητών. Στους καθηγητές που θα συμμετέχουν, θα αποσταλούν χρονοδιαγεγραμμένοι πίνακες – Διαθεματικά Σχέδια Μαθήματος – και προτάσεις για θεματικές επισκέψεις στη περιοχή (Αργώ, Μουσεία, Μονοπάτια κλπ) ανάλογα με τα Μαθήματα και την τάξη που διδάσκουν, ώστε να συνδέσουν το μάθημά τους με την εκδρομή. Γενικά όλες οι δραστηριότητες του Α.Π. σχεδιάζονται πάνω στη μέθοδο Project.


Γενικό Σχέδιο Προγράμματος                           
ΤΑΞΗ …Γυμνασίου (Αρ. μαθητών…….)
Ενότητα: 2/3
Θεματική Ενότητα: ΘΑΛΑΣΣΙΑ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΗΜΗ
Χρονική
Διάρκεια
Περιεχόμενα και ανάπτυξη Προγράμματος
Στόχοι / Τί και πώς
Οργάνωση Προγράμματος
Παρατηρήσεις

4’


10’

10’

10’

20’


35΄

10’

10’



11΄









·    Ναυτική Τεχνολογία
·    Θαλάσσια και Παράκτια Τεχνολογία
·    Θαλάσσια Επιστήμη

1.     Κατανόηση της ανάγκης για τεχνολογική εκπαίδευση.



1. Τι είναι η Ναυτική τεχνολογία;
2. Πότε και που εμφανίστηκε;
3. Ποια είναι η σχέση της με την
     Θαλάσσια επιστήμη;
4. Με τι τρόπο εμφανίστηκε;
5. Με ποιο τρόπο επιδρά στην καθημερινή μας ζωή και την αειφορία;

Η αξιοποίηση της τεχνολογίας για προστασία του περιβάλλοντος


Κάτι καινούργιο


o  ΣΥΣΤΑΣΕΙΣ
Αναγνώριση χώρου
Ασφάλεια και συμπεριφορές σε  εργαστήριο

o  VIDEO
Τα κατασκευαστικά μέρη 

o  ΠΡΟΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΣΧΕΔΙΩΝ
   Ονοματολογία / Κλίμακα

o  ΕΠΙΛΟΓΗ
ΕΡΓΑΛΕΙΩΝ ΥΛΙΚΩΝ

o  ΑΤΟΜΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ Σκελετού Νομής, Κουπιά, Κατάρτι Πανί, Πάγκοι, Βάση κλπ. / 
FOTO


o  ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
Σύνδεση μερών

o  ΠΕΙΡΑΜΑΤΑ RC ΣΤΟΝ ΠΡΟΣΟΜΟΙΩΤΗ 
Η ισχύς του Ανέμου
o  ΔΕΛΤΙΟ ΕΡΓΟΥ

Στόχοι του μαθήματος
Βλ. Σημειώσεις 

Σημεία αξιολόγησης της προσπάθειας των μαθητών

o    VIDEO & ΣΥΖΗΤΗΣΗ
- Η προσφορά της θαλάσσιας τεχνολογίας και επιστήμης στο
σύγχρονο πολιτισμό
- Επαγγέλματα στο χώρο της θαλάσσιας τεχνολογίας,
- Η Ανάγκη τεχνολογικής και περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Στόχοι Προγράμματος
·   Να διαμορφώσουν σαφή αντίληψη για τη φύση της θαλάσσιας τεχνολογίας 
- τα πρώτα στάδια
- την εξέλιξη της,
- την εξέλιξη αναγκών,
- την προσφορά της στο
  σύγχρονο πολιτισμό,
- τα διάφορα επαγγέλματα
  ναυτικής τεχνολογίας,
- την ανάπτυξη πρακτικών
  ικανοτήτων με την
  πραγματοποίηση
  κατασκευών.
·   Να αναπτύξουν ικανότητα να εκτελούν πρακτική δουλειά μόνοι τους, με την αξιοποίηση στο μέγιστο βαθμό πηγών πληροφόρησης, και με ελάχιστη εξωτερική βοήθεια.
·   Πρακτικές ικανότητες ποιότητας.
·   Ικανότητα στο να λύνουν προβλήματα και να παίρνουν αποφάσεις σχετικά με πρακτικά τεχνολογικά προβλήματα.
·   Ικανότητα στο να επιλέγουν τα κατάλληλα εργαλεία και υλικά για τις κατασκευές τους στο εργαστήριο.
·   Ικανότητα στο να επικοινωνούν και να συνεργάζονται με τους άλλους, όπως απαιτείται στη σύγχρονη τεχνολογική κοινωνία.
·   Να διαμορφώσουν σαφή αντίληψη για το ρόλο της θαλάσσιας τεχνολογίας στην σύγχρονη Ελλάδα.

Κλειδιά
Θαλάσσια επιστήμη
Θαλάσσια τεχνολογία
Ισχύς και Βεντούρι
Ισχύς και Μπερνούλι
Άνεμοι και Ρεύματα
Θαλάσσιο Οικοσύστημα
Μετεωρολογία
Ανατροφοδότηση



Το κόστος συμμετοχής στις εκπαιδευτικές εκδρομές του Αργοναυτικού Πάρκου είναι:
12€ / 4 ώρες πρόγραμμα επιλογής από τις παραπάνω ενότητες, για μαθητές Δημοτικού, Γυμνασίου, Λυκείου (Επίσκεψη / Παρουσιάσεις / Εργαστήρια/ Αναλώσιμα)


Σε περίπτωση πολυήμερης εκδρομής η διαμονή οργανώνεται στον ξενώνα του Πάρκου ή σε παραδοσιακά ξενοδοχεία της περιοχής, ενώ οι Δραστηριότητες τα γεύματα και τα barbeque στους ελεγχόμενους χώρους του Πάρκου. Σε περίπτωση κακοκαιρίας τα παιδιά συνεχίζουν τις υπαίθριες δραστηριότητες σε οργανωμένους χώρους.
Γεύματα στο Αργοναυτικό Πάρκο από 9€ / μαθητή
Διαμονή σε επιλεγμένα ξενοδοχεία από 25 € με πρωινό.
(Στις τιμές περιλαμβάνεται το ΦΠΑ και προσφέρεται δωρεάν φιλοξενία ενός καθηγητή και οδηγού)
Η τιμολόγηση γίνεται απευθείας από την εγκατάσταση, και τα ξενοδοχεία, ενώ η υποστήριξη των προγραμμάτων (τεχνογνωσία) παρέχεται δωρεάν από την Αργοναυτική Ακαδημία του MSC.

Οι αιτήσεις συμμετοχής των σχολικών ομάδων στα προγράμματα μας, θα πρέπει να μας κοινοποιηθούν με Φαχ στο 2421024684 (MSC).










ΑΡΓΟΝΑΥΤΙΚΟ ΠΑΡΚΟ - MSC
α/α
Τίτλος Προγράμματος
Διάρκεια/ Ημέρα
Α/θμια
Β/θμια
Μέγ. Αρ. Μαθ.

1
2
3
4
Α'
Β'
Γ'
Δ'
Ε'
ΣΤ'
Γυμνάσιο
2ης Ευκαιρίας
Λύκειο
Α
Β
Γ
Α
Β
Α
Β
Γ
Α1
«Στα χνάρια των Αργοναυτών»
X



X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
X
70
Α2
«Αργοναυτική Τεχνολογία»
X









X
X
X
X
X
X
X
X
35
S1
«Προσομοιωτής / RC Πλοήγηση»
X



Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
S2
«Το Θαλάσσιο Οικοσύστημα»
X
X


Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
S3
«Πείραμα Ι (Α΄& Β΄ Φάση)»
X
Χ
Χ







Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
S4
 «Παράκτιες Παρεμβάσεις»
X
Χ
Χ
Χ






Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
W1
 «Άνεμος, κινούμενος αέρας»
X



Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ








35
W2
«Άνεμος & η μηχανή του καιρού»
X
Χ





Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ





35
W3
«Άνεμος & Ενέργεια»
X
Χ
Χ







Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
W4
«Άνεμος και καιρικά φαινόμενα» 
X
Χ
Χ
Χ






Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
SL1
«Ασφάλεια στη Θάλασσα»
X



X
X
X
X
X
X
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
SL2
«Ναυτοσύνη»
X
Χ





X
X
X
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
SL3
«Τα Πέντε Βασικά»
X
Χ
Χ




X
X
X
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35
SL4
«Εν Πλω»
X
Χ
Χ
Χ






Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
Χ
35

2010 Θαλάσσιο Οικοσύστημα και Περιβαλλοντική Εκπαίδευση Δείτε τα προγράμματα σε PDF


Δες και Περιβαλλοντικά προγράμματα ¨ANIMUS¨ - ¨ΚΑΛΛΙΣΤΩ¨


Για Αίτηση Συμμετοχής εδώ ...